دانستنیها

مطالب و اطلاعات علمی و دانش

دانستنیها

مطالب و اطلاعات علمی و دانش

شغل های عجیب و غریب

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ

شغل های عجیب و غریب

 

 

عضی شغلها در دنیا وجود دارند که سختیهای خاص خود را دارند. شغلهای عجیب و غریب معمولاً درآمد بالایی هم دارند اما از آنجا که کار هر کس نیست خرمن کوفتن کمتر کسی توانایی یا حتی جسارت انجام آن را دارد. داشتن بینی تیز و حساس، توانایی در سوت زدن مداوم همانند نواختن یک ساز موسیقی و جوشکاری در اعماق آب از این قبیل مشاغل عجیب و غریب در دنیاست.


 



سوتزن حرفهای

باور کنید یا نه با گرفتن این شغل زندگی شما در حالی میگذرد که بتوانید سوت بزنیدهنری بردی 58‌ساله اهل ولز و یک سوتزن حرفهای استباید بدانیم که یک نوازنده سوت مثل یک بازیگر یا نوازنده یک هنرمند محسوب میشودهنری بردی در برنامه فاکسنیوز گفته است: «سوت زدن حرفه من است و به من این امکان را میدهد تا قلب همه مردم را لمس کنمبرای سوت زدن شما نهتنها به استعداد نیاز دارید بلکه نیازمند توسعه و پیشرفت کار خود هستید


دوشنده مار

سم مار از جمله مواد بسیار قدرتمند است و در برخی موارد از آن به عنوان ماده مخدر استفاده میشودالبته سم مار خاصیت درمانی فراوان نیز دارداما سم مار را چگونه باید به دست آوردافراد بومی زیادی در مناطق مختلف دنیا هستند که کارشان گرفتن مار با دست و وسایل ابتدایی و گرفتن زهر آنهاستاما برای استفادههای دارویی و صنعتی این کار باید بهداشتیتر و دقیقتر انجام شودتنها چند شرکت در دنیا هستند که این کار را انجام میدهند.

ایستادن در صف

نهتنها در ایران نوبت گرفتن یک شغل عجیب به شمار میرود بلکه در بین سایر کشورها نیز چنین شغلی مرسوم استساموئل با ایستادن در صف آیفون S5 توانست 325 دلار به دست آورداو 19 ساعت در صف ایستاد و نوبت خود را فروختاو یکی از کارمندان شرکت AT&T است که به دلیل ایستادن در صف شغل خود را از دست داده است.


 هکر کلاهسفید

این هکرها به جای آنکه با سرقت اطلاعات از کامپیوتر افراد کسب درآمد کنند راه اخلاقی انتخاب کردهاند.هکرهای کلاهسفید به شرکتها کمک میکنند تا حفرههای امنیتی سیستمهای رایانهای خود را شناسایی کننداین هکرها با بالاترین مدرک، سالانه 123 هزار و 900 دلار درآمد دارندالبته آنها باید حداقل لیسانس علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشته باشند.



غواصی مروارید

غواصی مروارید شغل خطرناکی است اما هستند افرادی که کار غواصی مروارید را در استرالیا انجام میدهند و در روز 1300 دلار استرالیا که معادل 1216 دلار آمریکاست دریافت میکنندنرخ این کار برای خارج از استرالیا روزانه 500 دلار آمریکاست.


شکارچی آزادی

شغل خطرناکی است و ممکن است به بهای جان شاغل تمام شودوقتی فردی برای یک زندانی وثیقه میگذارد و زندانی در دوران مرخصی خود فرار را بر قرار ترجیح میدهد، وثیقهگذار به سراغ شکارچی آزادی میآید تا زندانی فراری را پیدا کند و به زندان برگردانددرآمد شکارچی آزادی 10 تا 45 درصد از مبلغ وثیقه است.یعنی اگر کسی برای یک زندانی وثیقه 100 هزاردلاری بپردازد درآمد شکارچی آزادی در حدود 10 تا 45 هزار دلار خواهد بودافراد باتجربه در این شغل میتوانند تا سالی 100 هزار دلار درآمد داشته باشند.


ساخت جواهر از مدفوع پرندگان

اما پول درآوردن از پرندگان راههای مختلفی داردیک شرکت با جمعآوری مدفوع پرندگان و پوشاندن آنها در اکرلیک و فروش آنها به عنوان جواهرات درآمد خوبی کسب کرده استاز دیگر موارد غیرمعمول و غیرعادی برای ساختن جواهر توسط این شرکت میتوان به قطعات عروسک، آجیل، پیچ و مهره و اشیای تصادفی اشاره کردشما باید برای

انجام این کار سرمایهگذاری مناسبی در ابزار داشته باشید و قسمت عمده سود شما در مواد اولیه ارزان و قیمت فروش است.


رنگ کردن موز

این افراد موزهای سبز را چیده و در اتاقهای دربسته نگه میدارنداتاقهای نگهداری موز باید مهر و موم شده باشدهر زمان که لازم باشد این موزها وارد بازار شوند آنها را با گاز اسپری کرده و به بازار میرساننداین کار باعث میشود تا موز زودتر برسدبرخی معتقدند این کار ممکن است طعم و مزه میوه موز را عوض کند اما به هر حال این شغل سالانه 70 هزار دلار درآمد دارد.



 پرندهپران زمین گلف

کشتار پرندگان که در واقع طاعون زمینهای گلف هستند به طور جدی ممنوع است؛ لذا ترساندن پرندگان زمین گلف برای خودش یک کسبوکار اساسی استشرکتهای ارائهکننده این خدمات تعیین قیمت را بر اساس اندازه زمین گلف و میزان حضور پرندگان محاسبه میکنندبه طور مثال یک شرکت در برنامه تبلیغاتی خود برای یک ملک با حوضچههای متعدد که 100 غاز یا پرنده دیگر در آن تردد دارند ماهانه 695 دلار دریافت میکند که شامل پنج بازدید در هفته است.


جسددزد

جسددزدها دسته عجیبی از سارقها هستنداین افراد شبها به گورستان رفته و اجساد را دزدیده و به صورت غیرقانونی در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار میدهنددرآمد حاصل از هر جسد در حدود هزار دلار است.

 

 مانکن زنده

این افراد بسیار بااستقامت هستند و میتوانند ساعتها بیتحرک در نقطهای بایستند و کسب درآمد کنند.درآمد افرادی که میتوانند نقش مانکن زنده را ایفا کنند در هر ساعت 100 تا 200 دلار استاین مانکنها در کنار توانایی خود برای ژست گرفتن و بدون حرکت ماندن در ساعات متمادی باید دارای اندام مناسب و ظاهر زیبا هم باشند.


 تکنسینهای تسکیندهنده قبل از مرگ

بین پزشکان و کارکنان آسایشگاه تکنسینهای مراقبت تسکین و بهبود علائم فعالیت میکننداین تکنسینها به مسائل حقوقی، روانی و اخلاقی در ارتباط با مرگ آشنا هستندآنها در کنار بیماران و خانواده آنها هستند تا بازماندگان راحتتر با غم و اندوه مرگ عزیزشان کنار بیایندآنها کاری میکنند تا بیماران نیز در حال مرگ لحظات آرامی داشته باشند.


متخصص خنده

اگر قبول دارید خنده واقعاً بهترین دارو و درمان برای بیماری است باید بدانید افرادی هستند که کارشان خنداندن مردم و بیماران استآنها کاری میکنند که بیماران دچار بیماریهای صعبالعلاج هم بتوانند لبخند بزنندآنها نه لطیفه میگویند و نه کمدی اجرا میکنندکار متخصصان خنده این است که کمک میکنند تا شما نسبت به مشکلات پیشرو نگرش درستی داشته باشیدکارشناسان معتقدند خندیدن باعث میشود تا استرس کاهش پیدا کرده، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و نشانههای پیری کاهش یابد.


روانشناس حیوانات خانگی

آیا تا به حال طوطی کوچک دمدرازی داشتهاید که احساس کنید با شما قهر کرده و حرف نمیزند؟ باید بدانید افراد زیادی هستند که معتقدند حیوان خانگی آنها باید مورد رواندرمانی قرار گیرندحقوق و دستمزد کسانی که بر روی روان حیوانات کار میکنند سالانه 78 هزار دلار استاین افراد میتوانند طوطی شما را به سخن بیاورند.


  • گروه سیمرغ

نظرات  (۲)

  • سهیلا محمدخانلو
  • سلام واقعا آدم چه شغلهای عجیبی میبینه 
  • اعظم هاشمی
  • سلام
    اتفاقا به نظر من شغلهای عجیب وغریب داشتن خیلی هم خوب است وبا این پیشرفتی که دنیا دارد این شغلها درامد زایی خوبی دارد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی